ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتا

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتا

الهم اجعل عواقب امورنا خیرا... بحق محمد و آل محمد

پیام های کوتاه
  • ۲۱ بهمن ۹۲ , ۲۳:۳۴
    ظهور
  • ۱۹ بهمن ۹۲ , ۰۱:۱۲
    حافظ
  • ۲۴ آبان ۹۲ , ۱۳:۵۱
    مگس
  • ۱۳ آبان ۹۲ , ۱۷:۲۶
    قطار
طبقه بندی موضوعی

حجاب...

پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰۱:۵۲ ب.ظ

پیامبر فرموده اند:خدا مردانی را که شبیه زن می‏شوند و زنانی را که خود را شبیه مرد قرارمی‏دهند ، نفرین کرده است.

امام علی علیه السلام می فرماید: بهترین لباس ؛ لباسی است که تو را از خدا به خود مشغول نسازد

****

اهل دین بازار داغی برقرار

در میان کوچه های یادگار

گوچه های یادگار جنگمان

گشته اکنون مایه های ننگمان

             ***

چون در این بازار اجناس گران

دین فروشی شد مجاز و شد عیان

از سر بازار تا آن سر ببین

در حراج غیرت مردان دین

          ***

بین حراج عفت زن هایمان

در کنار ذکر یازهرایمان

        ***

این طرف گریه برای کاروان

کندن چادر زسرهای زنان

آن طرف خواهر حجابش روسری

تارمویش را حراج دلبری

این طرف گریه برای بزم شام

آن طرف خود ساقی بزم حرام

         ***

چادر زهرا پرستش بر زبان

سجده بر زیبایی نامحرمان

بر زبان گویم گناهی پرعذاب

در دلم راضی به این کشف حجاب

          ***

در میان این همه بازار سود

جامه ای ارزان تر از ایمان نبود

هرکسی ایمان به جفتی می دهد

غیرت و عفت به مفتی می دهد

         ***

دختر مومن حجابش ننگ او

دین او گشته لباس تنگ او

  • زکریا ...

نظرات (۹)

  • ترانه جاوید
  • سلام

    برو روزی هزار بار خدا رو شکر کن که دختر نیستی

    شنیدی حضرت علی رو زی چقدر خدا رو شکر می کرد که مرد شده؟

    تو هم خدا رو شکر کن که زن نیستی.

    دختر باشی و مسلمون باشی و چادری....
    دختر باشی و مسلمون باشی و بخوای که چادری باشی .....
    دختر باشی و .....

    توی این دنیای زشت کثیف توی این دنیای دنی و پست
    دختر باشی و خوب باشی ....
    نه خوبی که تو معراج جات باشه ...نه ...... یه خوب معمولی....

    دختر باشی و یه ذره خوب باشی .... باید تا ابد تنهایی رو تحمل کنی....می گم تا ابد یعنی ......
    یه پسر مذهبی بودن خیلی راحت تر از یه دختر مذهبی بودنه.
    من دارم می بینم... از ساده ترین چیز ها شروع کنم ... شنیدم تو مغازه ها که می رن... همین دختر چادر یها... بی احترامی می بینن. من که خودم چادری ام ..فحش خورم ملسه. از بی احترامی یه مغازه دار بگیر تـــــــــــــــــــا موقعیت ازدواج.
    دور و ور خودم زیادن دختر چادر های خیلی خیلی مذهبی که مجرد هستن و ... دختر مانتویی و بی حجابهای دور و ورشون ازدواج می کنن.با کی؟؟؟ با همین پسر مذهبی ها. دلم می سوزه . می سوزه که خودمون دستی دستی خودمون رو قریب می کنیم.

    دختر باشی و مسلمون باشی و چادری......
    سخته. شعار دادن راحته. از طرف مرد ها شعار راجع به حجاب دادن راحته...

    برا همین راحت نیستم با مسئله ی حجاب کار کنم ...

    دختر هستم و مسلمون هستم و چادری...
    علی علی
    سلام
    با همه نظرش موافقم البته خیلیم اینطوری نیستا تقریبیه ! خیلی جاهاهم که میرم بیشتر از حد تحویل میگیرن که خودم ناراحت میشم ولی میشه گفت تو عوام جامعه بیشتر همین برخورد زشت انجام میشه ! و مثلا کنار خیابون ترجیحاً زودتر برای یه خانوم بی حجاب آشغالی!!! تاکسی چراغ می زنه ! گاهاً هم اونا (خانوم بی حجابه!)سوار نمیشن تا خانوم چادریه تاکسی بگیره با اونا برن یعنی میترسن از این چراغ زدنا!!!!!
    .
    .
    .
    بدیش اینجاست وقتی آقایون مثلا مونمون از حجابت خوششون میاد اوناهم همون نگاه کثیفو جامعه رو پیدا می کنن که تو ازشون متنفری !

    تو بحث ازدواجم ترانه اشتباه می کنه!!! خیلی !! ما تو بی حجابامون کم نداریم که مجرد موندن اونم در حالیکه به هر کاری بگی تن دادن !!! والبته هیچیم کم نداشتم من خیلیا رو می شناسم !!!! همونطور که ترانه خیلی محجبه مجرد میشناسه من بی حجاب مجرد اونم مخلوط یعنی پولدار فقیر زشت خوشگل تحصیل کرده بی سواد
    .
    .

    اگه می بینه دوروبرش مجرد هستن به خاطر موقعیتاست چون اکثر خانومای ما دارن تحصیل کرده میشن ! توقع زیاد شده تن به ازدواج با هر آقایی رو نمی دن و ربطی به محجبه و غیر محجبه بودن نداره ! در ضمن اینکه آقایون ما کمتر ادامه تحصیل می دن !

    آقایون مومنی هم که غیر محجبه ها رو برای ازدواج انتخاب می کنن خب واقعاً اعتقادی ندارن !!! وگرنه ما داریم پسر حزب اللهیای واقعی و انتخاباشون رو میبینیم!!!

    آها بعد غیر محجبه ها هم راحتتر تن به ازدواج با هر کسی رو می دن بعد از اون طرف تو طلاق می بینیم اکثراً اونان که زندگیاشون ....
  • ترانه جاوید
  • سلام به برادرم

    منم حرف دارم واسه گفتن. فرصت هم دارم. ولی نمیگم.

    نگاهم اگه مشکلی داشت ... نه ... مشکلی نداره... مطمئنم. حرفهایی که زدم واس این بود که از یه ور دیگه ماجرا رو می بینم.
    معلومه که نمی تونم خیلی ها رو درک کنم ولی ...
    ولی
    حرصم می گیره .
    حرصم می گیره از این که همه اش به بی حجابهامون گیر می دیم محجب باش.

    حرصم میگیره. از یه ور میاییم کاری میکنیم مردم (زنها و مردها ی جامعه دختر بچه ها و پسر بچه ها و جوونامون) از اسلام و شریعت خدا بعد از اون ور زور می زنیم چرا بی حجاب داریم چرا فساد داریم چرا رشوه خواری داریم چرا ربا داریم چرا ... چرا چرا چرا
    درد رو درمون نمیکنیم . رو زخم مرهم نمی زاریم بعد بیمار رو توبیخ میکنیم چرا ناله میکنی . ناله ات حق الناسه. گفته باشم حرفهام هیچ ربطی به نظام و سیستم نداره ها. من دارم از خودمون حرف می زنم. از تک تک اعضای جامعه.

    حرف دارم.
    میمیرم اگه نگم ولی نمیگم.

    اصلا تو همین زمینه ی حجاب. می میرم اگه نگم. می دونی چند تا دختر رو می شناسم که فقط به خاطر به چشم اومدن چادر رو کنار گذاشتن؟؟ می شناسم.
    تو بگو همه ی جهان به خاطر بانوم فاطمه. منم قبول دارم و خوشحالم و سعی می کنم خوب زندگی کنم. ولی اگه یه چیزایی... بمیرم بهتره.

    علی علی
  • ترانه جاوید
  • قبول دارم.

    بعضی چیز ها فرق دارن. بعضی ادم ها با هم.
    زن و مرد فرق دارن.
    زیاد شنیدین کلی نگر و جزئی نگر بودن.
    من دارم جزئی نیگاه می کنم. تو محدوده ی خودم. تو شهر خودم. توی دایره ی دوستان و اشنایان خودم.

    ولی احتمالا اقایون یه جور دیگه می بینن. به امار رسمی نگاه میکنن. به کلیات نگاه می کنن و چیز های کوچیک رو نمی بینن.

    من از جامعه ی ارمانیم حرف می زنم. از این که چرا وقتی توی دانشگاه مختلط درس می خونم . وقتی سر کلاس می رم و ترجیح می دم در دورترین فاصله از پسرای همکلاسیم باشم باید بدترین نمره ی ممکن رو بگیرم و استادم بهم بگه ـــــــــ
    من کلی نگاه نمی کنم. فقط شاید چون خیلی ها تو دانشگاه بی چادر باشن و بیرون معمولی تر لباس بپوشن... شاید احساس کردم ارزشهامون جا به جا شده.
    بر عکس شده.
    راجع ازدواج هم حق با شما بود چون من فقط به مواردی محدود توی ذهنم نظر داشتم نه امار کلی ...

    بابت همراهی تون ممنون.
    علی علی
    ترانه خانم منم خانومم اگه مخاطب کامنتاتون من بودم! تقریباً از 13 سالگی چادر پوشیدم هیچ وقت هم پشیمون نشدم حتی الان ! به جون خودم همیشه کیف کردم ... افتخار کردم ... اصلا اینطوری بگم آخر حال بوده!!! نمی دونم شاید بخاطر اعتماد به نفسم بوده ولی همیشه لذت بردم از چادری بودنم
    توی دانشگاه با افتخار چادری بودم ولی من هیچ وقت دورترین نقطه از آقایون رو انتخاب نکردم و تو همه شرایطی قرار گرفتم حتی یه بار یه آقا که دیر اومد سر کلاس خیلی راحت صندلی کنار دستی من نشست من نمی تونستم واکنش نشون بدم !! ولی مسلماً کار درستی هم نکردم ولی می گم شما هنوز بچه ای خیلی ... بذار یه کم بزرگتر بشی بذار دیدت باز بشه جامعه رو قشنگتر می بینی ... از دید جامعه به خودت نگاه کن هیچ کی با تو یا با چادرتو مشکل نداره این خود ما هستیم که فکر می کنیم چون چادری هستیم حتماً بقیه می خوان ما رو ...

    ترانه جونم بزرگ که بشی همه چیز برات خنده دار میشه ...
    حرفدل مارو گفتی
    آفرین
    احسنت
  • ترانه جاوید
  • به خواهرهمسنگرم: مرسی

    به برادرم زکریا: ممنونم که خبرم کردی.

    علی علی
    قشنگ بود
    ولی یه نکته به دوستان
    هنر این نیست که در مسیر آب شنا کنی
    خلاف مسیر اگه شنا کردی و موفق شدی برنده ای
    اگر تو جامعه ای هستیم که داره ارزشاش تغییر میکنه خب عجیب نیست این وعده خداست
    آخرالزمان دور نیست
    اگر خاکسترم ریختن روی سرت این وبدون که وعده حق حقه.
    اگر انسان های روشن فکر خاموش حجابتو به تمسخر میگیرن
    در حد فهم خودشون عمل کردن
    تو که فهم بالا و تفکر روشنی داری
    که تو این دنیای پر از خاموشی داری مثل ستاره میدرخشی
    به این فکر کن حضرت فاطمه پشتته
    گور بابای ایکس و وای
    به این فکر کن اگر ازدواج محجبه ها کمتره چون مرد در شان اونا کمه
    اگر دختر های پاک تنها هستن. دارن آزموده میشن واسه مردان پاکی که لیاقت اونارو داشته باشن
    اگه آزمونو نمره خوب گرفتن جفت پاک و پاکیزه نصیبشون میشه
    اگه لغزیدن
    همین مذهبی های ظاهری یا بی اعتقادان خاموش نصیبشون میشه

    زمانی میرسه که ما باید به این روشنفکران خاموش بخندیم
    اون زمان دور نیست
    ولی مطمِئنم ما بهشون نمیخندیم و تمسخرشون نمیکنیم
    فقط واسشون دل میسوزونیم
    یا حق
  • ترانه جاوید
  • به چی میگن شکستن؟

    سوختم

    سخت ترین روزهای زندگیم رو میگذرونم. اگه شد. اگه وقت کردین اگه دوست داشتین

    یه ذره واسم دعا کنین.

    علی علی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">